עזר פון מידע כללי
מהו עזר פון?
החיים במאה העשרים ואחד מלאים בחידושים והפתעות ובאפשרויות בלתי נגמרות בתחומים רבים. החידושים הטכנולוגיים מאפשרים גם הפעלת מוקד מצוקה בעת הצורך. עזר פון 24 הוא בעצם מוקד מצוקה הנותן מענה בכל מצב בו קיימת תחושת מצוקה – הן בהיבט הבריאותי והן בהיבט הבטיחותי. אם אדם חש ברע וזקוק בדחיפות לסיוע רפואי או כאשר שומעים קול חשוד ליד הדלת או מסביב לבית, אלה הם דוגמאות למצבים בהם ניתן להיעזר בלחצן מצוקה של עזר פון כדי להתחבר למוקד המצוקה ולבקש עזרה.
מי צריך מוקד מצוקה?
עזר פון מוקד מצוקה, מסייע במקרים בהם קיימת תחושה של מצוקה והרגשה לא טובה. ברוב הפעמים קשישים מתחברים למוקד מצוקה כדי לחוש בטוחים. קשיש הוא בדרך כלל אדם חלש יותר וחסר ישע ולכן אם הוא חי לבדו, תחושת החרדה וחוסר הביטחון עשויה להיות קשה מנשוא. התקנת לחצן מצוקה מאפשרת לקשיש תחושת עצמאות וביטחון ביודעו כי בכל עת שיחוש שלא בנוח, יוכל להתחבר אל עזר פון, בכל רגע ביממה, ולקבל את המענה לו הוא זקוק.
אבל לא רק קשישים משתמשים בשירותי עזר פון מוקד מצוקה. גם בגני ילדים ובמסגרות ומוסדות חינוך אחרות משתמשים בלחצן מצוקה, וגם בבתים בהם גרים אנשים חולים או נכים הזקוקים ללחצן מצוקה בעת תחושה בריאותית לא טובה ובצורך בהול בסיוע רפואי או בטיחותי.
עזר פון אם כך, יכולה להיות יעילה ומתאימה בכל בית, אבל האנשים הזקוקים לה ביותר האם אלה אשר מבחינה פיזית חלשים יותר: חולים כרוניים, קשישים ונכים – החיים לבדם ומעוניינים בדרך אפשרית שתעניק להם ביטחון ומענה מיידי בעת הצורך.
איך עובד מוקד המצוקה?
בבית הלקוח מותקנת מערכת מצוקה והיא כוללת שעון מצוקה נייד בעזרתו ניתן להפעיל את מערכת המצוקה מכל מקום בבית, וכן מכשיר מצוקה נייח המותקן במקום קבוע בבית הלקוח. בעת לחיצה על לחצן המצוקה, זה הנייח או בשעון הנייד, נפתחת מיד שיחה בין הלקוח למוקד המצוקה עזר פון. עם קבלת הקריאה במוקד, פרטי הלקוח מופיעים על צג המחשב של נציג או נציגה במוקד ובתוכם פרטים שונים הקריטיים למתן טיפול ועזרה יעילים ובאופן מיידי. מוקד עזר פון פועל ללא הפסקה והוא מאוייש על ידי אנשי מקצוע במשך עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ללא הפסקות כלל. גם לא ביום כיפור. זאת מתוך ההבנה שמצוקה עלולה להתרחש בכל רגע ורגע ויש לתת לה מענה מיידי.
מהם השירותים הניתנים על ידי עזר פון?
עזר פון, כאמור, מפעילה מוקד מצוקה המעניק מגוון שירותים עבור הלקוחות: שימוש אוזן קשבת וייעוץ בתחומים שונים, התייעצות מקצועית טלפונית עם רופא, הזעקת אמבולנס במקרה הצורך, הזעקת שירותי חירום והצלה במידת הצורך (משטרה, מכבי אש, סייר ביטחון), הזמנת ביקור רופא לבית הלקוח.
אפליקציית עזר פון – אפליקציה חדשה המאפשרת חיבור למוקד חירום מכל מקום ובכל מצב באמצעות הנייד
השירות כולל:
יעוץ טלפוני עם רופא משפחה (בשעות הפעילות)
ביקור רופא בבית
פינוי באמבולנס במידת הצורך