Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

בדוק התאמתך ללחצן מצוקה

לחצן מצוקה – שאלות תשובות

לחצן מצוקה הפך בשנים האחרונות להיות פריט נפוץ ונחוץ בבתים רבים בישראל. אוכלוסיית הקשישים בארץ גדלה עם השנים ולחצן המצוקה יכול להעניק איכות חיים מרבית לאוכלוסייה זו ואף להציל חיים במקרים רבים. ריכזנו עבורכם שאלות ותשובות בנושא.

שאלה: עברתי אירוע מוחי ואני מתלבט בין לחצן מצוקה נייח שמחובר למוקד רפואי לבין לחצן מצוקה נייד?

תשובה: כל לחצני המצוקה מחוברים ישירות למוקד הרפואי, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. לחצן מצוקה נייח הוא קבוע ונמצא במקום ספציפי שנקבע מראש בבית, בדרך כלל ליד הטלפון או המיטה. לחצן מצוקה נייד נמצא על הקשיש בכל רגע ובכל מקום וניתן להתאים אותו לשרשרת, צמיד, שעון יד ואף טלפון נייד. קשישים, במיוחד כאלה הגרים לבד עלולים להיקלע למצבי מצוקה אשר במקרים רבים נובעים מנפילה או מצב חירום רפואי דוגמת התקף לב. לכן העדיפות היא ללחצן נייד שיהיה תמיד על הקשיש וגם במצב של חוסר אפשרות לתזוזה הקשיש יוכל ללחוץ עליו וליצור קשר עם המוקד. החשיבות הגדולה היא לבחור בלחצן מצוקה של חברה אמינה וותיקה אשר יכולה לספק מגוון רחב של שירותי הצלה ורפואה, דוגמת חברת שח"ל.

שאלה: אימי קשישה וחולה מאוד, האם היא זכאית למימון בעלויות לחצן המצוקה?
תשובה: לחצן מצוקה ניתן לרכישה באופן פרטי דרך חברות פרטיות. במידה ואימך נמנית על קבוצת אוכלוסייה מסוימת לפי הקבוע בחוק, היא תהיה זכאית ללחצן מצוקה ללא עלות או בהשתתפות במימונו דרך גופים מסוימים. אוכלוסיות שזכאיות ללחצן מצוקה ללא עלות או להשתתפות במימונו הן לדוגמה: אוכלוסיית ניצולי השואה, קשישים אשר עומדים בקריטריונים שהציב הביטוח הלאומי וזכאים לגמלת סיעוד, הורים שכולים מעל גיל 65 ועוד.

שאלה: אבי עבר התקף לב קל, בעת האירוע יצרנו קשר עם מד"א ולקח להם זמן רב להגיע, האם ניתן לקצר את זמן ההמתנה על ידי חיבור לחצן מצוקה? מה התועלת בלחצן מצוקה מבחינת זמני ההגעה?
תשובה: לחצן מצוקה מחובר ישירות למוקד החברה ממנה הוא הוזמן. בעת לחיצה על לחצן המצוקה מופיעים על צג המחשב של החברה פרטי המנוי המלאים כולל מספרי טלפון וכתובת. במידה ומתגלה צורך מוזנק באופן מיידי ללקוח סייר או שירות אמבולנס, כך שבהחלט זמן ההגעה מתקצר. במידה ובוחרים לעבוד עם חברה מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון רב דוגמת שח"ל זמן ההגעה יכול להתקצר עוד. בבעלות החברה צי אמבולנסים פרטי והיא מעסיקה רופאים מקצועיים רבים. חברה דוגמת שח"ל יכולה לספק את כל השירותים בעצמה ולא נזקקת לשירותים של חברה חיצונית נוספת או של מגן דוד אדום ולכן ההגעה של שירותי ההצלה תהיה מהירה מאוד.

שאלה: אימי קשישה מאוד ומתעקשת לגור לבד בביתה, חיברנו אותה ללחצן מצוקה אך אני חוששת לה בזמן שהיא מתקלחת. האם יש פיתרון לכך? האם קיים לחצן מצוקה שעמיד במים?
תשובה: כיום, עם ההתפתחות הטכנולוגית פותחו לחצני מצוקה שעמידים גם במים. אוכלוסיית הקשישים נמצאת בסכנה מתמדת, בעיקר של החלקה בעת המקלחת. כמענה לצורך זה פותח לחצן המצוקה שעמיד במים, בדרך כלל הוא מגיע כשעון שניתן לענידה על היד.

מאמרים נוספים:

VN:F [1.9.11_1134]
Rating: 7.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.11_1134]
Rating: 0 (from 0 votes)
לחצן מצוקה - שאלות תשובות, 7.0 out of 10 based on 1 rating

אין אפשרות להוסיף תגובה.